Nakon što smo vam objasnili zašto je avionski WC jedno od čišćih mjesta na putovanjima te zašto sjenila na avionskim prozorima moraju biti otvorena tijekom polijetanja, u ovom članku otkrivamo zašto su avionski prozori ovalni, a ne pravokutni.
Tijekom godina ostvaren je velik napredak po pitanju avionske tehnologije i svakodnevno se radi na poboljšanjima i inovacijama kako bi putovanje avionom i dalje ostalo najsigurniji, ali i najbrži oblik putovanja.
Kako su sredinom stoljeća putnička putovanja avionom postajala sve popularnija, pogotovo de Havilland Comet u čijim se kabinama nalazio stlačeni zrak, tako da se avion mogao uzdići na veće visine i letjeti brže, tako je pitanje sigurnosti putnika postalo prioritet avionskih inženjera. Nažalost, tijekom 1953. dva su se aviona s prozorima raspala u zraku, pri čemu je stradalo ukupno 56 ljudi.
Razlog? Kvadratni prozori.
Riječ je o čistoj fizici. Ako je prozor četvrtast, to znači da ima 4 ugla i 4 potencijalne slabe točke koje mogu puknuti pod pritiskom poput zračnog tlaka. Kod ovalnih prozora ovaj se pritisak raspoređuje jednako na više točaka i zbog toga je vjerojatnost pucanja manja, odnosno sigurnost putnika veća.
Pogledajte video!