Novosti

Zašto je jeftinije kupiti povratnu nego jednosmjernu? Gdje je logika?

datum objave | 01. rujna 2016.
11486

Aviokompanija vam nudi povratni let do neke destinacije za X kuna. Recimo da je X zapravo 2000 kuna. No vi želite još nešto vidjeti pa biste se rado vratili s drugog aerodroma kući, a za destinaciju kupujete jednosmjernu kartu. No ona je 4500 kuna. Kako je moguće da je jednosmjerna karta skuplja od dvosmjerne? Gdje je tu logika?

Avioprijevoznici ne žele prazna sjedala i stoga je kupljena povratna karta garancija da je imati pun avion. Zato ako želite kupiti jednosmjernu kartu, toliko povise cijenu da vam se to ne isplati.

Ponekad se više isplati kupiti dvije povratne nego 1 jednosmjernu, što mnogi i čine, i jednostavno ne iskoriste kartu za povrat (da, to je vjerojatno protiv pravila aviokompanija, no za sada nisu našli način kako penalizirati propuštanje leta), pa stoga nerijetko ostanu prazna sjedala. Avioprijevoznici su ovog svjesni pa nerijetko prodaju više karata nego što ima sjedala kako bi minimizirali broj praznih sjedala i više zaradili. (Isto rade i hotelijeri, gdje je tzv. „no- show“ oko 10% dnevno. A onda kad se pojave svi, bude drama pa se gostima nađe soba negdje drugdje.)

Dakle, kvaka je u fleksibilnosti. Ako ste vi previše fleksibilni, odnosno vaša karta (promjena datuma, minimalno ostanak, maksimalni ulazak itd.) , to će biti skuplja. Zato na istom letu imate čitav niz opcija za kupovanje karata (najčešće sa i bez mogućnosti promjene termina), a što je više ograničenja, to će vaša karta biti jeftinija. Jednako kao što je skuplje letjeti vikendom nego srijedom. Baš kao što u neke zemlje nećete ni moći ući bez povratne karte.

Pročitajte:Basic economy fare: Stiže “zadnja klasa” i gora je od ekonomske!

Uostalom, da je jednosmjerna karta duplo jeftinija od povratne, putnik bi mogao otići na put jednim avioprijevoznikom, a vratiti se drugim. Avioprijevoznici jednostavno ne žele da se vi vraćate s nekim drugim pa na ovaj način štite svoje prihode jer se let polupraznim avionom ne isplati. Bolje da imate osigurane putnike, a to se radi mamljenjem na kupnju jeftinijih povratnih karata.

Bitno: Što kad ti je let otkazan ili odgođen, a aviokompanija ti ne želi vratiti novce? Postoji rješenje!

Postoje 3 glavne kategorije ograničenja koji se primjenjuju na svaku kartu i imaju najveći utjecaj na cijenu:

  1. Kupnja unaprijed – koliko unaprijed kupujete aviokartu. Za domaće letove to obično bude u razredima 0,7,14 ili 21 dan i više, međunarodni 60-90 dana.
  2. Minimalni/maksimalni boravak – koliko putnik ostaje na destinaciji. Maksimalno je obično 30 dana, dok je minimum 3 dana.
  3. Dani u tjednu – kada možete iskoristiti jeftiniji let ovisi o danu kada letite, a nerijetko su najjeftinije karte upravo utorkom i srijedom, kada se trebate i vratiti. Let subotom i nedjeljom je najpraktičniji svima pa je zato i cijena skuplja.

Dakle, iza izračuna profitabilnosti i cijene karata stoji puno čimbenika i analiza. Logično je da ako nekamo odete, da ćete se i vratiti. Ako kupite jednosmjernu kartu, avioprijevoznik se mora potruditi naći nekog drugog da kupi kartu za povrat, što im otežava posao i povećava rizik od gubitka zarade, a to nikako ne žele.

VEZANE VIJESTI:

Kamo otputovati za manje od 2000 kuna. I kako?

Zašto sjenila moraju biti otvorena prilikom uzlijetanja aviona?

17 stvari koje najviše živciraju stjuardese, radite li ih i vi?

Kratka povijest lošeg ponašanja u avionima: nemojte završiti na PASSENGER SHAMING stranici!