Tips&Tricks

Što kad ti je let otkazan ili odgođen, a aviokompanija ti ne želi vratiti novce? Postoji rješenje!

datum objave | 26. siječnja 2016.
4548

Preko 70 posto putnika u avioprometu unutar Europske unije kojima je let iz nekog razloga bio otkazan, odgođen ili se oni na njega nisu smjeli ukrcati nikad ne dobije odgovor i kompenzaciju avioprijevoznika, unatoč tome što po zakonu EU na to svakako imaju pravo.

Postoje uredi za žalbe avioprijevoznicima, postoje njihovi kontakt centri i mailovi, na koje možete uputiti žalbu i zahtjev za naknadom štete, djelomične ili kompletne. Ipak, većina mailova ostane neodgovorena, većina zahtjeva neriješena, a većina putnika ne dobije odštetu na koju imaju pravo. Prema regulativi EU (EC) 261/2004, koja je stupila na snagu 17. veljače 20015. godine, aviokompanije moraju osigurati naknade za odgodu leta, otkazivanje leta ili prebukiranost koja rezultira time da se neki putnik ne može ukrcati.  Svaki putnik ima pravo na odštetu u iznosu od 500 britanskih funti, neovisno o cijeni karte koju su platili! To pravo vrijedi za sve letove na koje ste se pravovremeno prijavili, uključujući i charterske letove:

  • na aerodrome EU s aerodroma izvan EU, ukoliko letom upravlja aviokompanija iz EU-a.
  • s aerodroma EU ili

Neki uporniji otići će na društvene mreže i žaliti se. Često ni to neće upaliti. Ne, ako niste dovoljno uporni ili dovoljno poznati. Svima iz aviokompanija je poznat slučaj United Airlinesa koji je jednom putniku slomio gitaru i uporno mu odbijao dati odštetu. On je stoga opjevao cijeli slučaj, postavio video  na YouTube i do danas je taj video pogledalo više od 15 milijuna ljudi, a cijeli slučaj uči se kao primjer kako (ne) treba postupati s korisnicima. Jer oni mogu uzvratiti.

Malo manje poznato je kako se pjevačica i voditeljica Ida Prester prije otprilike godinu dana borila s aviokompanijom Vueling, nakon što im je let odgođen za 10 sati, tijekom kojih nisu od avioprijevoznika dobili nikakve informacije. Ida se pobunila na Facebook stranici Vuelinga, i to više puta, apelirajući na svoje prijatelje da što više izvrše pritisak na aviokompaniju jer se oni nisu javljali, odnosno ignorirali su je i lagali za povrat novca. Nakon višemjesečne borbe, dobila je povrat novca kompletno. Od 200-ak putnika toga dana, samo je još jedna putnica uspjela dobiti polovični povrat (također sličnom taktikom).

ŠTO AKO STE VI MEĐU ONIMA KOJI NE DOBIJU POVRAT?

Za takve stvari postoji drugi način: Žalite se službeno preko http://www.flightright.co.uk/, oni uzmu 25% provizije, a vi dobijete barem neke novce. Njihova stopa uspješnosti je 98%, a rade samo na proviziju. Dakle, ako ne uspiju, ne trebate im ništa platiti.

Ovisno o trajanju leta, putnici mogu dobiti između 210 i 500 britanskih funti za otkazani ili odgođeni let.

Prilikom svakog otkazivanja leta, aviokompanija vam je  dužna ponuditi mogućnost izbora između povrata karte (zajedno s besplatnim letom kada je to prikladno) i mogućnosti prijevoza do konačne destinacije te hranu i osvježavajuće piće, smještaj u hotelu, kada je to potrebno (uključujući prijevoz) te komunikacijske veze.

Ako se svoga mjesta u zrakoplovu ne odreknete dobrovoljno, aviokompanija vam i tada treba isplatiti novčanu naknadu. Više informacija pročitajte ovdje.

Napomena:  prilikom kupnje karata preko agencije, agenti će se pobrinuti za vas i učiniti sve da dobijete svoj novac natrag. U slučaju otkazivanja leta upravo agencijski djelatnik rješava situaciju i za vas pokušava pronaći najbolju moguću opciju koja će odgovarati potrebama klijenta. Obratite nam se s povjerenjem!