Novosti

Pedaliraj me nježno: Danska će imati najludju biciklističke stazu na svijetu!

datum objave | 10. ožujka 2016.
1974

Kakav je osjećaj kruzati bajkom na visini od 60m? Ako vas put nanese u Kopenhagen, imat ćete priliku saznati!

Nedavno smo pisali o biciklističkoj autocesti koja se počela graditi u Njemačkoj, ali ovo bismo mogli nazvati neviđenim čudom. Projekt ulaza u kopenhagensku luku bit će prizor koji će oduzimati dah – biciklistička staza nalazit će se na mostu koji će spajati vrata Kopenhagena tj. dva tornja na ulazu, Langelinie i Marmormolen. To znači da će se biciklirati iznad mora na visini od 60 metara!

Sjeverne zemlje Europe poznate su po visokom stupnju „bicikliziranog“ građanastva. Kultura vožnje biciklistima mnogima je poznata po Amsterdamu, gdje biciklisti imaju prednost i pred pješacima i pred automobilima, a njihovo zvonce čujete non-stop. Nemojte kao turist šetati Amsterdamom po stazama za bicikliste jer će vas oni zakačiti bez upozorenja, a vi završiti na podu bez samilosti ikog sa strane. I Danska je zemlja koja puno ulaže u biciklizam, prvenstveno iz ekoloških razloga. A sada su krenuli u jedan ludo dobar projekt: biciklistička staza koja je most iznad mora, a spaja dva visoka nebodera!

Projekt Stephena Holla bi se trebao realizirati tijekom ove godine i time bi Kopenhagen dobio zaista dojmljivu vizuru. U tornju okrenutom prema moru, nazvanom vrata L, nalazit će se kafići, restorani i veliki vidikovac dostupan javnosti, oblikovan kao brodska prova. Most će nositi kabelske suspenzije ovješene o tornjeve i izgledat će kao da je prelomljen na sredini. Dosta cool, zar ne?

Dizajn se možda čini malo sulud i nepraktičan, ali je rezultat gradske birokracije i određenih regulacija koje se tiču  kretanja pješaka u gradskom prometu. Naime, ako niste znali, u Kopenhagenu niti jedno mjesto stanovanja ne smije biti udaljeno više od 200 m od javnog gradskog prijevoza i da se prijeđe s jedne strane na drugu potrebno je napraviti zaobilazak duljine 2200m , zbog čega su novopodignute stambene zgrade  van propisanog dometa. Ovo objašnjava potrebu  za izgradnjom mosta, ali zašto na ovoj visini? Odgovor je vrlo jednostavan: brodovi moraju proći kroz vrata da bi ušli u luku.

S obzirom na bike-friendly prirodu ostatka Kopenhagena, čini se da bi bilo brže provozati se okolo ruba luke,  što tvrde i članovi danske biciklističke federacije, Cyklistforbundet, ali tada biste propustili vožnju najluđom i vjerojatno najstrašnijom biciklističkom stazom na svijetu.

Ako projekt ne prođe zbog sigurnosnih razloga, vjerojatno će se graditi most na nižem nivou koji će se moći podizati i spuštati kako bi trajekti imali neometan prolaz, ali to onda neće biti ovako uzbudljivo.  Ipak, sigurnost prije svega na prvom mjestu!