Dok smo u 2021. godini uglavnom putovali lokalno, 2022. godina je u znaku križanja stvari s tzv. „bucket liste“ ili popisa želja prije nego što umremo.
Posljednje dvije godine malo se tko naputovao. Čak i oni najzagriženiji putnici su 2020. godinu proveli uglavnom doma dok su u 2021. počeli ispipavati tzv. „povratnički turizam“.
No 2022. godina mogla bi biti rekordna po svim putničkim brojkama – zbog onog što danas mnogi zovu osvetničkim putovanjem.
Dvije smo godine proveli maštajući o svim mogućim putovanjima. S kauča smo gledali destinacije, a onda čak prestali i to jer nekako nije bilo smisla maštati o nečem što nismo znali kad će se moći ostvariti. No s prvim skidanjem maska, opet su živnule fotografije, maštanja i planovi. I danas su življa nego ikad!
Čini se kako svi odjednom putuju. Živnuli su feedovi na različitim društvenim mrežama koji prikazuju ljude na turističkim destinacijama. Kvasac i banana kruh sad su zamijenili New York, Napulj, Malta, Dubai… Sve što se otvorilo za posjetitelje bilježi enormne količine željnih ljudi koji su došli NAPOKON TAMO NEGDJE.
Što je to Osvetničko putovanje?
U 2022. godini kao da putujemo iz osvete: češće, dalje, skuplje. Kao da nadoknađujemo sve i želimo iskoristiti sve mogućnosti, kao da se bojimo da nećemo sve stići za života.
„Tko zna kad će novi lockdown“ pogurao je ljude da žive u trenutku, da ostvare svoje želje i snove sada.
Netko je na društvenim mrežama nazvao ovaj trend „osvetničkim putovanjem“ tj. revenge travel.
Osvetničko putovanje označava trenda putovanja češće nego prije kako bismo nadoknadili izgubljeno vrijeme.
U prijevodu, putujemo kao da se želimo osvetiti koronavirusu koji nas je zaključao u kuće i sad mu pokazujemo zube.
Godina velikih putovanja
Expedia 2022. godinu zovu godinom GOAT – “greatest of all trips”. U njihovom istraživanju na 12 tisuća putnika iz 12 zemalja, njih 65% odlučilo je trošiti više ove godine na putovanja.
„Ne troše samo bogataši na osvetnička putovanja u 2022. godini, nego 80% ukupne populacije“, kaže Aneta Markowska, glavna ekonomistica u američkoj financijskoj grupaciji Jefferies.
Ljudima je ostalo novca koji nisu trošili posljednje dvije godine, ali i brige hoće li sve stići posjetiti, te su se u 2022. godini odlučili masovno počastiti.
Grupna putovanja su ponovo jako tražena!
Ponovo su postala aktualna i grupna putovanja.
Dok mnogi putuju obiteljski kako bi stvorili nove lijepe trenutke s najbližima te se sve više traže destinacije koje sadržajem odgovarajući više generacija, eksplodirala je i potraga za grupnim rezervacijama, posebice u tzv. party odredištima kao što su Las Vegas, Cancun i Ibiza. Tako je “friendcations” postao jedan od TOP putničkih trendova u 2022. godini.