Tips&Tricks

Nemojte na internetu objavljivati fotke boarding propusnica, evo zašto konkretno

datum objave | 02. travnja 2017.
6293

Vaša propusnica za ulazak u avion tzv. boarding pass sadrži puno više informacija nego što mislite. A i dobra su dojava svim potencijalnim lopovima da vas nema kod kuće. Sjetite se nedavnog slučaja pljačke stana Maje Šuput dok je bila na odmoru, a o čemu je redovno izvještavala pučanstvo putem svog profila na Instagramu. Lopovi su znali da je nema i poharali joj stan. No ljudi diljem svijeta dijele takve informacije u stvarnom vremenu, a još više dijele fotografije svojih propusnica na društvenim mrežama, čak dodaju i hashtag#boardingpass da ih se lakše nađe. Jer je vrlo važno pohvaliti se da negdje putuješ.

Boarding pass sadrži broj elektronske karte, puno ime i prezime, broj leta i aviokarte, broj sjedala, čak i informaciju imate li prtljagu. Neke imaju i vaš frequent flyer broj. Osim toga, sadrži barkod, a on može otkriti zaista puno toga odjednom. Onom kome je do šale može se lako ulogirati u vaš profil na web stranici aviokompanije pomoću prezimena i broja rezervacije te mijenjati podatke, možda čak otkazati let. Može vidjeti i onaj frequent flyer broj koji možda nije na isprintanoj propusnici, ali i broj telefona te sve buduće rezervacije.

Ne mora biti „hacker“ da to napravi. Na internetu postoji web stranica koja vrlo lako analizira podatke s barkodova. Nije ju teško pronaći, nama je trebalo manje od 5 minuta. Postoji i aplikacija za mobitele za skeniranje avionskih barkodova, tako da stvar nije baš nepoznata. A skeniranje jednog od barkodova na propusnici pokazalo nam je puno više nego što smo se nadali.

Barkod je zapravo vaša karta u manjem formatu, a oni koji znaju detektirati brojke i slova, tj. šifre koje prikazuje skenirani barkod, vrlo lako mogu iskoristiti informacije.

Ako baš želite podijeliti online fotografiju svoje propusnice, prstom prekrijte barkod, a fotku izrežite tako da se ne vide ključne informacije. No najbolje je da se suzdržite od toga, jer je takva fotografija zapravo oglas „nema me kod kuće.“