Tips&Tricks

Kako nas varaju na putovanju: TOP 15 najvećih turističkih navlakuša

datum objave | 03. svibnja 2016.
13161

Nitko se ne voli osjećati kao magarac, ali ponekad su prevaranti toliko dobri, da ne shvatimo odmah što se dogodilo. Lopovi  računaju na faktor nepripremljenosti ili iznenađenja i to je trenutak u kojem se stvori prilika za operaciju “lijeva ruka, desni džep”.  No lopovi su otišli korak dalje pa vam novac izbiju iz džepa tako da im ga vi zapravo date.

Naoružajte se zato našim  korisnim savjetima, učite iz primjera drugih i ne dopustite da da vas iskoriste i tako postanete dio statistike.

Ovo je TOP 15 turističkih navlakuša na koje morate pripaziti neovisno o destinaciji na koju putujete:

1. Kupovina mlijeka za djecu

Prijevara s mlijekom vrlo je popularna po čitavoj Aziji. Scenarij izgleda ovako: pristupit će vam žena s djetetom u rukama i vjerojatno će reći da ne traži novac, već samo da joj kupite mlijeko za dijete. Pretpostavljate li što će se dogoditi ako kupite mlijeko? U trenu kada nastavite svojim putem, misleći da ste učinilo dobro djelo, ona će se vratiti u tu istu trgovinu i preprodati mlijeko, a zarađeni novac predat će tzv. prosjačkom svodniku. Ona zapravo neće dobiti nikakvo mlijeko, možda nekakav sitan novac. Dijete koje nosi sa sobom nije njeno, već je “iznajmljeno” za ovakve prilike, kako bi izazvala sažaljenje kod turista. I da, ako niste znali, ta su djeca većinom drogirana ili opijena, kako ne bi plakala i ometala posao.

No milk today, rekli bi.

2. „Vaš hotel je zatvoren“

Stigli ste na destinaciju i želite uzeti taksi do hotela. Taksist će vas dovesti do hotela za kojeg će tvrditi da je u radovima te će se ponuditi da vas odvede u drugi (skuplji hotel), s kojim ima dogovoreno dijeljenje provizije za svaku naivčinu kojeg preusmjeri u smjeru drugog hotela. Ako ste hotel rezervirali online, vjerujte, vaš hotel neće odjednom biti u građevinskim radovima.

Uvijek možete za malu osvetu taksistu, pred njim nazvati recepciju hotela i gledati ga kako se u neugodi znoji. Ne vjerujte vozačima taksija gotovo nikada.

3. Deal s lokalnim trgovcima

Pripazite ako vam taksist ponudi vožnju na neko posebno mjesto, jer ćete najvjerojatnije, kao i kod hotelske prijevare, završiti na nekom drugom mjestu. Turiste u tim slučajevima najčešće odvedu u neku turističku zamku, poput trgovina s odjećom ili muzeja. Vozači dobivaju proviziju , a u nekim slučajevima ih se plaća čak i ako “žrtva” ne kupi ništa. Ista stvar i ako vas odvedu „u najbolji restoran u gradu“. Oni kao i naši autobusni prijevoznici imaju dogovor s restoranima, kad dovedu ljude, oni jedu besplatno.

Ako se ovo dogodi, ne popuštajte, izađite iz auta i nađite drugi taksi. I svakako, kad uđete u taksi, jasno naglasite da želite ići na svoju i samo svoju destinaciju, bez skretanja s rute.

4. “Slučajni” dodatak meniju ili uključena napojnica

Izašli ste na večeru, zabavili ste se i onda je stigao račun. Ako ste ona vrsta turista koja uopće neće baciti oko na račun, postoji šansa da će vam ovaj glitch promaknuti, ali ako putujete s ograničenim budžetom, znamo koliko vam znaci svaka kuna na putovanju. Često se tako na računu pojavi jelo koje uopće niste naručili, ili se izmijeni porcija, pa je umjesto male naplaćena velika. Dakle, ako prije onog naručenog dobijete nešto za grickati, upitajte je li to besplatno (na račun kuće) ili se plaća.

Ovo vjerojatno radi potplaćeno osoblje, kako bi uhvatilo nekakvu napojnicu, ali budite čvrsti i ne dajte da vas prevedu žedne preko vode.  U SAD-u obavezno računajte na to da na iznos računa ide „tip“ od 10% vrijednosti računa, a neki restorani samostalno vam naplate napojnicu. Tako u restoranima na Times Squareu za doručak za dvoje možete platiti 30 dolara, a da vam napojnica bude čak 10 (oni sami stave na račun), i onda na kraju platite 40 dolara! Dogodilo nam se. Nikad više.

40 savjeta iskusnog putnika: Pripremi se za putovanje like a boss!

Zašto trebate putovati s unlockanim telefonom? Da uštedite novac!

5. Poziv s recepcije

Ako dobijete poziv u vašu hotelsku sobu i osoba na drugom kraju linije od vas traži broj vaše kreditne kartice, nemojte odmah pretpostaviti da vas zovu s recepcije. Prevaranti znaju nazivati hotelske sobe, pokušavajući se dokopati brojeva kartica, kao i vremena vašeg odlaska iz sobe (čitajte pokusaj pljačke).

Poklopite slušalicu i nazovite recepciju da provjerite jesu li vas zbilja tražili ili je ipak bila riječ o lokalnim muljatorima.

6. Vječna ljubav

Pripazite se slatkorječivih lokalaca željnih da vas izvode na večere, pogotovo ako putujete u zemlje siromašnije od Hrvatske. Prije nego li se i snađete, zaljubit ćete se, ali ćete saznati i da je odabranik vašeg srca oženjen i uzdržava sedmeročlanu obitelj i da zapravo želi izmusti novac od vas.

U Tajlandu su u pravilu takve sve djevojke koje vas prilaze samostalno, žele ljubav za novac, i to ne nužno seks, već glume ljubav kako biste im kupovali stvari, vodili na more ili, ako imaju sreću, vodili na Zapad u bolji svijet.

7. Sezonska prijevara

Napravite domaću zadaću poput pravog štrebera i saznajte sve sto možete o zemlji u koju putujete, pa tako kada pada vrh sezone, a kad je zapravo na snazi mrtvi dio sezone, jer mnogi će upravo ovo koristiti kao izgovor kako bi vam naplaćivali sve po visokim cijenama. Ovo vrijedi za obje varijante, jer jedni će reci da u sezoni sve cijene idu gore, dok će drugi reci da su cijene povišene upravo zbog toga sto van sezone nema gostiju, pa trebaju nadoknaditi budžet.

U hotelima van sezone obavezno tražite popust.

8. Najobičnije laži

Vjerujući valjda u onu da čovjek ponekad zažmiri upravo na najočitije stvari, mnogi će vam prevaranti jednostavno samo lagati u lice, ne birajući sredstva zarade. Tako će vam u mjenjačnicama tvrditi da su oni jedini otvoreni, prodavači SIM kartica kazat će kako oni jedini drže karticu koja će odgovarati vašem telefonu, a u hotelu će reći da boravak podrazumijeva fotografiranje vaše kreditne kartice.

Uzmite sve ovo sa zrnom soli i raspitajte se na vrijeme, kako vas ne bi opelješili.

9. Hotelska inspekcija

Vrlo se lako prepustiti u hotelsko osoblje i doci u inspekciju sobe, zato ne puštajte svakoga unutra. Ne treba vam netko da vam popisuje vaše stvari i baca oko na vrijednosti koje posjedujete i zato ne otvarajte vrata nikome dok ne nazovete recepciju i provjerite rade li ovi ljudi zaista za hotel i kakve su im namjere.

10. Izgubljeni turist

Relativno je jednostavno suprotstaviti se vozaču taksija, hotelskim radnicima, tajnovitim ljudima s drugih strana telefonskih žica, pa čak i lokalcima na ulici. Ali što u slučaju ako vam pristupi soba naizgled prestrašena i izgubljena, tražeći pomoć od vas?

Maknite se, jer ovo je najstariji trik na svijetu. Putnici uvijek reagiraju s povjerenjem, jer im prvi instinkt najčešće na prvu govori da pomognu osobi koja izgleda kao da joj pomoć treba.

Nažalost, često će upravo ovakav tip ljudi od vas pokusati iskamčiti novce ili će vas besramno opljačkati.

11. Lažni policajci

Još jedan prevarantski klasik, da ga tako nazovemo, koji se događa na svim krajevima svijeta. Recimo da vam se približi osoba koja vam želi ponuditi nešto protuzakonito i ta se ista osoba brzo udalji od vas u trenutku kada spazi dvojicu “policajca”, koji će s vama nastojati „ispregovarati nešto na licu mjesta, kako ne biste završili u postaji“. Pripazite ako vam u nekim egzotičnim zemljama pristupe lokalci koji vam pokušavaju prodati marihuanu, jer je dosta njih u dosluhu s policijom ili čak ponekad to rade policajci u civilu. Kad vam to prodaju, uslijedit će ucjena kako ne biste završili u policijskoj postaji i zatvoru.

Tražite ih broj značke ili jednostavno nemojte biti glupi i u stranoj zemlji kupovati ilegalne stvari.

12. Narukvice prijateljstva

Pristupit će vam osoba sa širokim prijateljskim osmijehom na licu i zavezat će decentnu narukvicu oko vaše ruke. U trenu kada im zahvalite i pokušate otići, osoba će vas napasti i tražiti da platite narukvicu, tvrdeći da ste ju pokušali ukrasti u slučaju da ne želite platiti. Ovo se nažalost može i dogoditi s iskušavanjem hrane ili pića, i još nekih stvari koje se na prvu mogu činiti kao da su besplatne.

Vratite “poklon” ili predložite da pozovete policiju koja će odlučiti o krivcu.

13. Pokvareni taksimetar

Taksist će tvrditi da je taksimetar pokvaren i naplatit će vam suludu cifru za vožnju. Kako vam se ovo ne bi dogodilo, imate dvije opcije: pronađite pravu taksi službu i taksista s taksimetrom koji radi i dogovorite se za cijenu unaprijed i ne odustajte budu li tražili više po dolasku na točku B. Uvijek je od koristi ako se raspitate ranije koliko otprilike košta vožnja.

14. Malo drugačija hotelska soba

Na internetu ste vidjeli odličnu sobu, ali ova u koju su vas smjestili je nekako drugačija…I ne, nije problem jer je fotkano panoramski, nego je to sasvim druga soba, čak i bungalov. Prijevare ove vrste su vrlo česte u azijskim državama, a Tajland je tu najbolji.

Rezervirate vrhunski bungalov s velikom terasom i pogledom prema vrtu, a smjeste vas u mali bungalov s još manjom terasom i s pogledom na pozadinsko smeće. Budite uporni i ne mičite se s pulta hotela dok ne dobijete što ste platili. Zaprijetite da ćete pozvati policiju, ako treba i krenite po policiju. U tom trenutku se sve mijenja i vi dobivate svoju sobu. Ovo potonje nam se zaista dogodilo.

15. „Nismo zaprimili vašu uplatu/rezervaciju.“

Hoteli nerijetko prebukiraju smještaj, a kad se pojave svi, onda jednostavno moraju lagati kako bi se izvukli. Nekad lažu i da dobiju više novca, posebno ako je visoka sezona i sav smještaj okolo je popunjen. tako nerijetko čujete rečenicu „Oh, nismo našli vašu rezervaciju“ ili kad odlazite „Trebate platiti smještaj, ne vidimo uplatu“.

Samo ako imate isprintane mailove, potvrde rezervacije i prepisku možete se izvući od neugodnosti. I dalje će ponavljati „kako oni „nisu primili uplatu“, a vi ponavljajte kako je vama sve to proknjiženo i držite se papira. U Aziji prijetite i policijom i budite uporni, oni igraju na kartu iscrpljivanja gostiju. Vi igrajte na kartu „Imamo vremena, imamo Tripadvisor za review i policiju da utvrdi tko je kriv.“ Tu pobjeđujete.   Vjerujte, ako budete na oprezu, vaše putovanje neće biti upropašteno, jer nema potrebe da budete paranoični. Dovoljno je samo da budete oprezni i vjerujete ljudima kojima vi prilazite. Ne vjerujte onima koji prilaze vama i nikada, ali nikada, ne ostavljajte vrijedne stvari u hotelskim sobama, pogotovo onima koje imaju jasno istaknute znakove na kojima stoji “Ne odgovaramo za vaše ukradene vrijednosti.”

 

PROČITAJTE I:

VIDEO POPIS: 15 najboljih knjiga o putovanjima koje biste trebali pročitati

Što kad ti je let otkazan ili odgođen, a aviokompanija ti ne želi vratiti novce? Postoji rješenje!