Tips&Tricks

Etiquette: Kako ostaviti hotelsku sobu nakon što u njoj boravite

datum objave | 22. siječnja 2020.
2224

hotelski krevet

Mnogi putnici nažalost nisu upoznati s brojnim stvarima na putovanjima, između ostalog putničkim bontonom ili pravilima lijepog ponašanja. Stoga mi često pišemo o tome što možete doživjeti tijekom putovanja, na letu ili u hotelskoj sobi, kako bismo vas bolje pripremili i upoznali sa svim aspektima koje nosi jedno putovanje.

Tijekom boravka u hotelima vaša je hotelska soba vaš mini dom, no još bolji jer netko umjesto vas sve posprema  i čisti, od kreveta do kupaone. No to ne znači da se trebate ponašati kao da u životu niste pospremili ništa. Pravih je prinčeva i princeza zaista malo!

Evo kako se prikladno zahvaliti i poštivati osobu ili osobe koje vam održavaju sobu urednom:

Ručnici

Luksuz čistih ručnika u tolikom broju i toliko veličina može vam brzo udariti o glavu. Dok kod kuće mijenjate ručnik možda svakih nekoliko dana, ovdje ga nerijetko koristite samo jednom. Obzirom da se puno vode troši pranjem, ekološki je prihvatljivije da se ručnici koriste više puta. Hoteli obično imaju natpis na koji način treba ostaviti prljave ručnike ako želite da ih sobar/ica zamijeni pa svakako čitajte te naputke i uredno odložite ručnike na za to predviđeno mjesto (nekad to bude u kadi, nekad na podu, nekad na malom stolčiću u kupaoni). One najprljavije i najvlažnije stavite u sredinu hrpe.

Lagano pospremanje

Naravno da nećete čistiti hotelsku kupaonu Domestosom, no postoji puno toga čime možete pokazati da niste baš bezobzirni prema osobi koja čisti za vama. Primjerice, ako vam ispada kosa, pokupite vlasi iz kade i lavaboa, iza velike nužde obrišite wc školjku četkom, ako vam komad šminke padne i zamaže nešto, obrišite to, a potrošene bočice šampona i gela za tuširanje bacite u smeće, zajedno s ostalim neupotrebljivim stvarima.

10 (prljavih) tajni hotela koje vam nitko neće otkriti

Znak Ne smetati

Ne želite li da vam netko ulazi u sobu i pospremi je, okačite o kvaku s vanjske strane vrata znak „Do not disturb“ ili „Ne smetati“. Sobarica neće ulaziti u sobi onoliki broj dana koliko je to maksimalno dozvoljeno, u većini slučajeva do tri dana. Nakon toga, osoblje vjerojatno mora ući u sobu kako bi izvršili kontrolu i pospremili kao svojevrsni minimum brige o inventaru i ugodi gostiju (jer mnogo gostiju ode iz sobe i zaboravi maknuti znak s vrata te se kasnije žale da im sobu nisu pospremili).

Napojnice

O napojnicama smo već napisali poseban članak i savjetujemo da ga svakako pročitate: Ostaviti napojnicu sobarici u hotelu – da ili ne?

Male geste

Osim ostavljanja napojnica, koja zaista znači hotelskom osoblju, osim ako niste baš skroz uništili sobu, postoji niz malih gesti kojima ćete pokazati da ste dobar gost.

Ukratko, evo što biste mogli napraviti kako biste olakšali posao sobari/ca/ma:

  1. Maknite plahte i jastučnice te ih ostavite na hrpi. Nemojte pospremati krevet jer će ga ionako morati pospremiti ponovo.
  2. Sve ručnike, uključujući i otirač za noge, stavite na jednu hrpu na pod kupaone.
  3. Smeće bacite u koševe za smeće
  4. Vratite stvari na mjestu gdje su bile kad ste ušli u sobu (ako ste ih micali, poput TV upravljača ili šalica)
  5. Otvorite zastore