“Nova” vrsta avionske usluge, tzv. “osnovna” ekonomska klasa ili kako je neki nazivaju zadnja klasa, mogla bi uskoro postati normalni dio ponude svih avioprijevoznika koji žele ponuditi jeftinije karte, a ipak ostati u financijskom plusu. Jednostavno, nećete morati stajati u avionima kako su to neki najavljivali, neće vam ni naplaćivati WC (ideja Ryanaira), ali više nema ni besplatne čaše vode!
Basic economy fare je usluga koju već odavno nude low cost avioprijevoznici i koja vam ne pruža mnogo kada su u pitanju udobnost i pogodnosti na letu. Zapravo, točnije bi bilo reći da ne pruža gotovo ništa, osim sjedala, a za sve ostalo potrebna je nadoplata.
Do sada su putnici ekonomske klase na letovima većih aviokompanija mogli očekivati minimum nekih pogodnosti i donekle udobnog smještaja:
- 70-ak cm razmaka između sjedala i donekle pristojan prostor za noge
- mogućnost promjene rezervacije nakon što je karta već bila kupljena (uz nadoplatu)
- mogućnost rezervacije sjedala
- besplatne grickalice ili napitak
- besplatnu ručnu prtljagu
Zahvaljujući uvođenju nove ekonomske klase ovo bi sve moglo biti ukinuto.
Pročitajte:
Što kad ti je let otkazan ili odgođen, a aviokompanija ti ne želi vratiti novce? Postoji rješenje!
Kako bi onda izgledalo putovanje u “minus” ekonomskoj klasi?
Putnici na ovoj klasi bi sjedili na najmanjim sjedalima, ne bi mogli mijenjati svoj itinerar, niti bi dobivali povrat novaca u slučaju otkazivanja putovanja. Karta ne bi uključivala niti “besplatnu” ručnu prtljagu, nikakvo osvježenje ili grickalice za vrijeme putovanja, kao ni mogućnost promjena klase uz nadoplate.
Američka Delta je bila prva aviokompanija koja je još 2012. godine počela s “eksperimentiranjem” i izmjenama u svojoj ekonomskoj klasi, te je putnicima “osjetljivim” na cijene, ali ne i na udobnost, odlučila predstaviti novu ponudu. Deltini putnici u najnižoj klasi karte kupuju po kompetitivnim cijenama, a uz to dobiju besplatno piće, grickalice, pogledaju film, pa čak i sakupljaju SkyMiles.No vjerojatno nećete sjediti do prozora ili ćete čak dobiti onaj zadnji red do WC-a, gdje se naslon ne može spustiti skroz kao na ostalima. Naime, kako putnici iz zadnje klase ne mogu odabrati sjedala, avioprijevozniku ostaje više boljih mjesta koje može prodati.
British Airways također je uveo zadnju klasu u kojoj nemate pravo ni na besplatnu ručnu prtljagu.
U SAD-u niskobudžetni avioprijevoznici kao što su Spirit i Frontier naplaćuju čašu vode, printanje propusnice za ukrcavanje (boarding pass) i ručnu prtljagu.
Još jedna od posljedica borbe aviokompanija za svoj komadić neba su promjene i u drugom, luksuznijem smjeru. United Airlines je isto krenuo s preinakama u svojoj business klasi, kako u zraku, tako i na zemlji u svojim lounge barovima na aerodromima. I ovo je jedan od načina borbe kako bi aviokompanija ostala konkurentna u odnosu na bliskoistočne aviokompanije koje nude vrhunske premium usluge za one koji su ih spremni platiti.
Želite li putovati lagodno na dugim letovima, pročitajte:
NO LEGROOM? Ovo su najbolje aviokompanije za duge letove u ekonomskoj klasi
MALA TAJNA: Kako podići naslon za ruke na sjedalu do prolaza u avionu?
Kako izbjeći najgora sjedala u avionu?
Nekoliko trikova za borbu sa strahom i nesanicom: