Tips&Tricks

7 načina za uhvatiti barem malo sna na dugotrajnim letovima

datum objave | 15. studenoga 2015.
6047

Evo moje check liste za što bezbolnije dugotrajne letove s mogućnošću jet-laga:

1. Rezervirajte što kasniji let

Najbolje je rezervirati što kasniji let, po mogućnosti čak posljednji toga dana. Kada sam već dovoljno umorna, onda mi je lakše doslovno se samo onesvijestiti u sjedalu. Posebno nakon večere u avionu i piva. Laku noć.

2. Taktizirajte prilikom odabira sjedala

Odaberite sjedalo pored prozora, jer to je jedini način da vas vaši susjedi ne bude za vrijeme leta pokušavajući skoknuti do WC-a. Provjerite raspored sjedenja u avionu i odaberite mjesto na kojem ćete imati najviše mjesta za istegnuti se. Odlično je sjediti u redu gdje su vrata za izlaz u nuždi (tzv. Emergency Exit), jer imate puno prostora za noge. Govori vam 180 cm iskustva. 😉
Ako pak imate problema s viškom kilograma, sjedalo uz prolaz je ipak bolja opcija jer se nećete trebati provlačiti do prozora, a i kad svi utihnu, možete se bolje raskomotiti.

3. Zaštitite glavu

Veliki broj aviona danas ima podesive naslone za glavu i malene jastuke na duljim letovima. Ipak, to nije uvijek dovoljno pa ponesite i jedan maleni jastuk sa sobom, kako se ne bi probudili s grčem u vratu. Ako se pakirate lagano, onda uzmite onoga na napuhivanje.

4. Odjenite se prikladno

Što udobnije, to ugodnije, vjerujte mi. Ako letite u toplije doba godine, svejedno spakirajte par čarapa i držite ga pri ruci. Naime, u avionima se tijekom noći, kada utonete u san, može fino „smrznuti“ jer temperatura bude ugodnih 18 stupnjeva, pa je preporuka da u avion uđete s kojom majicom dugih rukava viška i već spomenutim čarapama. Možda će vas susjedi gledati čudno, ali kada utonete u san nećete ih niti zamijetiti. 😉
I putujte u udobnim tenisicama. Ako skinete cipele, znajte da one za vrijeme leta lagano nateknu pa ih možda više nećete moći vratiti u cipelu. Dakle, cipele koje su vam „baš taman“ ne skidajte sa sebe! Ili ponesite tenisice. UGGsice su pak najbolje rješenje.

5. Ponesite dekicu ili šal

Događalo mi se na nekim letovima da su stjuardese dijelile samo jednu dekicu po redu, pa sam naučila lekciju. Spakirajte svoju (treba imati pričuvni plan) ili barem sa sobom uzmite velike šalove koji će poslužiti svrsi.

6. Nabavite čepiće za uši

Na duljim letovima redovito dobijete čepiće za uši, ali nisu neke lude kvalitete. Stoga otiđite u DM prije puta i kupite silikonske čepiće. Kako često putujem, a i osjetljiva sam na zvukove, odlučila sam uložiti u slušalice koje blokiraju buku. Skupa, ali isplativa investicija u slučaju onih koji imaju lagan san, poput mene.

7. Popijte nešto prije spavanja

Napravite si uslugu i malo se ošamutite Draminom ili sličnim lijekom koji će vam pomoći da zaspete, pogotovo ako se bojite letenja. Možda će vam i piva pomoći, zbog omiljenog hmelja, no ako niste tip lakog spavača, razmislite da uzmete i melatonin, hormon sna kojeg možete kupiti u ljekarnama, a koji će vas prirodno uspavati. Ovo važi, naravno, za dulje prekooceanske letove gdje imate barem 6 sati za spavanje. Inače će vas melatonin pretjerano ošamutiti.

Sada kada imate provjereno funkcionalnu check-listu iz prve ruke, odaberite gdje želite letjeti s nama i putujte kao pravi znalac! 🙂